The Place to be, voor tech- en andere neuten ( Technologie-Hobbie, Mens & Maatschappij )
Welkom gast! Registreren
Modern realisme in Antwerpen  
Kameel Léon Offline
Full member

Bericht: #1
Modern realisme in Antwerpen
Wanneer spelen ze op televisie de mooiste films? Juist, wanneer het staking is bij den BRT!
En in een gelijkaardige gedachtestroom hou ik het Antwerpse Museum voor Schone Kunsten in de gaten. Het museum is nog voor enkele jaren gesloten omwille van omvangrijke verbouwingswerken. In de tussentijd probeert het personeel op andere locaties in Antwerpen tentoonstellingen en evenementen te organiseren, gebruik makend van hun rijke collectie kunstwerken die ze dan proberen aan te vullen met werken van andere musea of zelfs van uitzonderlijke privé-collecties.

Zo is heel recent een tentoonstelling gestart in het Fabiolahuis (met de mooie gevel) in een zijstraat van de Meir. De tentoonstelling brengt een keur van schilderijen van artiesten die tijdens het interbellum van de vorige eeuw experimenteerden met nieuw realisme gaande tot magisch realisme.
Mijn teerbeminde en ik zijn gisteren wezen bezoeken en whow-how-woooow.
Wij hebben genoten van Gustave Van de Woestyne en Gino Severini. Wij werden verrast door Charley Toorop en meer nog Pyke Koch. Maar ik moet zeggen dat wij s’avonds aan tafel tijdens de maaltijd nog altijd niet waren uitgepraat over prenten met Chinese inkt van Henry van Straten.

Gun jezelf een genot en ga dit zien!
18-05-2014, 07:24

Keywords: