A Forum...The Place to be, voor tech- en andere neuten ( Technologie-Hobbie, Mens & Maatschappij )

Welkom gast! Registreren
Telenet trakteert... wat een mop   
Pe Afwezig
Guest

Player F1-MGR-2017

Bericht: #1
Thumbs Down  Telenet trakteert... wat een mop
Iedereen kent de actie wel. Telenet trakteert op 100.000 gratis films tussen 8 december en 8 januari. Ik heb enkele keren meegedaan met die klucht...

De eerste keer direct prijs, ik kreeg direct een code. Prachtig hé. Ik dus naar de tv-theek, mijn code ingegeven en dan naar het telenet trakteert aanbod. Vreemd.... Dat ding bleef maar zeggen dat ik 4.95 moest betalen en mijn pin-code moest ingeven. Toch nog maar eens de regels doorgelezen en daar stond duidelijk dat ik mijn pin-code moest ingeven dus ik, naïef als ik ben, dacht dat er na het ingeven van de code wel zou komen te staan dat ik een bon had en dat ik niet moest betalen. Niet dus... 4.95 euro armer voor een film die ik eigenlijk niet echt wilde zien, maarja, hij was gratis Mad
Ik dus gebeld op de klantendienst en die wisten me doodleuk te vertellen dat ik te laat was. Dat alle films voor die dag weg waren. Ik snapte nog niet echt hoe het in elkaar zat maar vond het toch vreemd dat ik een code kreeg, en er toch geen films meer waren.

Soit, de volgende dag gewacht tot alle films weg waren en toen proberen in te loggen daar. Toen kreeg ik de melding dat alle films op waren. Nog altijd vreemd dat ik 4.95 armer ben en nooit een film gezien heb.

Soit, gisteren was er niks op tv, dus wilde ik nog eens deelnemen. Kreeg ik de melding dat mijn digicorder niet interactief was Confused . Ik moest bellen naar een nummer om die interactief te maken. Ik was er 100% van overtuigd dat mijn digicorder wel interactief was, maar ok, ik zal bellen. Krijg ik daar ne hollands sprekende waal aan de lijn die mij wist te vertellen dat mijn digicorder wel degelijk interactief was maar dat het probleem lag bij hun website. Maar ze waren er aan aan't werken. Het zou in de loop van de avond wel opgelost raken. Vreemd dat de teller met het aantal aangeboden films maar bleef zakken maar soit. Gisteren dus geen film kunnen bekijken.

Maar ik ben nogal een volhouder dus vandaag wilde ik er het fijne van weten. Als ik nu wil inloggen vertelt die website me echter dat mijn klantennummer niet bestaat Wtf . Je houdt het toch niet voor mogelijk hé. Volgens mij geeft Telenet (of moet ik Teleslet zeggen) inderdaad 100.000 films weg, maar aan vriendjes.

Telenet trakteert... mijn gat ja. Telenet geeft je enkel goede aanbiedingen wanneer je geen klant bent. Om je te lokken. Eénmaal je klant bent ben je niet meer dan een hoop stront Mad
22-12-2011, 19:30
Pe Afwezig
Guest

Player F1-MGR-2017

Bericht: #2
RE: Telenet trakteert... wat een mop
Ik heb daarstraks gebeld om te reclameren.... En daar kreeg ik opnieuw het antwoord dat ze ginder problemen hadden. Even later was de site offline. Prachtig... ze gaan er toch eindelijk eens iets aan doen.
Zonet is de site terug online gegaan. Dus ik probeer opnieuw. En nu krijg ik alweer de melding dat mijn digicorder niet interactief is.
Ik denk dat ik eens bij Belgacom ga kijken. Ik ben die prutsers niet beu maar kotsbeu. Eens zien welke voordelen ik krijg indien ik verander van provider...
22-12-2011, 21:03
Kojak Offline
Forum PhPrutser

forum terrorist
 Bericht: #3
Eerlijk gezegd, ik ben ook al een tijdje aan het twijfelen om over te stappen.
De kwaliteit van het TV gedeelte is wat me nog wat tegenhoudt.

Sinds Telenet met dat voetbal gedoe begonnen is, hebben ze precies centjes nodig.
En hun service ?
Stuur maar eens een mailtje met een specifieke vraag, dus geen algemene.
Wedden dat je nooit een antwoord krijgt ?

Ik heb een webruimte bij telenet, en mijn ouders ook.
Het enigste verschil is dat ik op het account van mijn ouders niet aan de instellingen kan (bvb de naam van de webruimte aanpassen). Voor de rest werk alles.
Al meer dan anderhalf jaar wacht ik nu al.... Fluit
Ze hebben het probleem nu wel al toegegeven, maar daar is het dan ook bij gebleven.

Op zich geen écht probleem, maar toch...
22-12-2011, 21:10
Kojak Offline
Forum PhPrutser

forum terrorist
 Bericht: #4
Anderzijds is de service bij Belgacom niet veel beter hoor, of je moet extra betalen.
Een soort van 'service contract'.

Bij Telenet is dit gratisch, maar tja.... Donttell
22-12-2011, 21:12
teigetje-gva Offline
モデレータ

Bericht: #5
oei help, dan is mijn Ed een vriendje van Telenet.
wij zijn al klant van helemaal in het begin, we waren in Merksem de allereerste Telenet-klant. hebben zelfs toen ons telefoonnummer nog moeten veranderenen omdat Belgacom dat eistte. Hebben nu dus nog een nummer waar zowat iedereen een beetje raar bij kijkt.
terwijl in Merksem het nummer ergens rond de 03/645... of 646 lag hebben wij 03/290...

mijn Ed heeft ook zo'n code gewonnen via internet.
bij het antwoord was een PDF met uitleg.
ik tik nu in wat hij me voorzegt...
hij is gewoon naar de tv-theek gegaan, dan links 'mijn bonnen en passen', dan 'waardebon activeren', dan geef je de code in, bon bevestigen, (dat komt er onderaan op). Dan klik je op je afstandsbediening terug op tv-theek, dan ga je naar 'films en series a la carte, en klik op oké.
dan met pijltjes naar aanbod, oke. dan naar 'selectie films en series, oke, en er verschenen een aantal (eigenlijk niet interessante) films. klik op bestellen, en de film start. soms kan het zijn dat je de code nog eens moet geven.

terwijl ik dit tikte werd het voor mij meer en meer chinees maar ja, wie ben ik.

mijn Ed heeft daarjuist laten zien hoe het in z'n werk ging, natuurlijk met dezelfde code dus toen hij de laatste handeling deed kreeg hij te lezen dat de code al gebruikt was en dat hij bij een filmkeuze zou moeten betalen, wat me in dit geval wel normaal lijkt.
23-12-2011, 00:50
teigetje-gva Offline
モデレータ

Bericht: #6
eerlijk gezegd mogen we hier tot nu toe niet klagen van Telenet.We zitten hier met 4 computers, 2 laptops. Boven en beneden en een wireless verbinding voor de laptops van de dochter en van schoonzoon als hij hier is.

hebben door de jaren al enkele keren een nieuwe gratis en snellere modem gekregen en 1 keer een gratis herstelling na een blikseminslag via de kabel.
1 keer zijn er wel kosten geweest met een digibox (digi-corder hebben we nooit genomen). Die was aangekocht, nu hebben we dus al jaren een gehuurde en verleden jaar is die ook gratis vervangen voor een HD ding.

telefoontjes naar de technische dienst zijn gratis.

en tja, nieuwe klanten krijgen soms een aanbod waar we ook even jaloers op zijn, maar soit...
23-12-2011, 01:01
Pe Afwezig
Guest

Player F1-MGR-2017

Bericht: #7
Tuurlijk Teigetje. Je kan een code geen 2 keer gebruiken. Maar ik moest blijkbaar betalen zonder dat ik mijn code 1 keer gebruikt had. Ik heb dan gebeld dat er iets niet mis was en toen kreeg ik het antwoord dat ik beter had moeten opletten. Alle films waren namelijk al weg voor die dag. Waarom heb ik dan in godsnaam een code gekregen ?
En sindsdien raak ik er gewoon niet meer op. Elke keer een foutmelding en elke keer als ik bel krijg ik het antwoord dat ze problemen hebben met hun website. Doe dan niks hé, of laat zoiets over aan competente mensen...

Je zegt zelf dat je 1 van de eerste klanten was. Waarschijnlijk heb je dan een bom geld neer moeten leggen voor de installatie. Mijn broer was 1 van de eerste hier in de buurt en ik herinner me nog dat ik hem compleet voor zot verklaarde om zoveel geld te geven voor installatie van telenet. Maar hij wilde absoluut internetten via kabel want dat was stukken sneller dan via de telefoon zoals toen veel meer voorkwam. Ondertussen is het bijna normaal dat je een cadeau krijgt wanneer je Telenet klant wordt. Hoeveel mensen hebben ondertussen al mogen genieten van gratis installatie ? Maar wat heeft Telenet ooit gedaan voor de mensen zoals jij en mijn broer, de klanten van het eerste uur ? Niks, nada, nul, noppes, njente, njet zero.
Het is zoals enkele dagen geleden toen mijn modem stuk was en ik belde voor hulp. Na het telefoontje hadden ze een aanbieding voor me omdat ik al zo lang klant was. Ik kreeg prime goedkoper dan normaal. Ik krijgt dus niks, tenzij ik akkoord ga met iets extra te nemen. Ik moet niks extra hebben, ik heb meer dan genoeg. Maar dan krijg je dus niks van Telenet.
23-12-2011, 01:07
Pe Afwezig
Guest

Player F1-MGR-2017

Bericht: #8
(23-12-2011, 01:01 )teigetje-gva schreef: eerlijk gezegd mogen we hier tot nu toe niet klagen van Telenet.We zitten hier met 4 computers, 2 laptops. Boven en beneden en een wireless verbinding voor de laptops van de dochter en van schoonzoon als hij hier is.
Wireless netwerk is hier ook, maar wel met mijn modem. Ik vind die beter dan degene die Telenet komt installeren.

(23-12-2011, 01:01 )teigetje-gva schreef: hebben door de jaren al enkele keren een nieuwe gratis en snellere modem gekregen
Fijn voor jou. Ik heb eens gereclameerd dat mijn modem volledig verouderd was. Maximum download snelheid van 600 kb/sec (of zoiets lol). Ik had dat ergens gelezen maar Telenet weigerde wel van een andere modem te komen installeren. Ook had ik in die tijd heel veel last van corrupte pakketten die ik binnen kreeg. Vooral met rar-bestanden was dat een ramp. Volgens mij lag dat probleem ook bij die modem maar Telenet dacht van niet.
Op een bepaald moment was ik het moe. Installatie van vaste telefoon was toen gratis en een vriend van mij had gezegd dat ik dat moest doen want op mijn verouderde modem was geen plaats meer voor die vaste telefoonlijn. Dat heb ik dan gedaad en voila, downloaden aan 1.4 mb/sec en geen foutieve pakketten meer.

23-12-2011, 01:12
teigetje-gva Offline
モデレータ

Bericht: #9
je hebt naztuurlijk gelijk dat het stom is dat je een code krijgt als de films op zijn.
m'n ed heeft blijkbaar weer eens gewoon chance gehad. (alhoewel er bij het aanbod voor hem niks tussenzat dat hij echt wou bekijken).
en dat van in het begin die dure installatie is ook zo.
maar ja, mijn ed was toen al een computerbeest vanuit z'n beroep. en een groot deel van de kosten werd gedragen door de krant waar hij werkte. (nu ni meer want hij is op pensioen)
vóór internet zaten we al via een modem op 'Fidonet'. (was zo'n beetje een ding waar ook wat oud-CB-ers bijzaten).
Ed zat indertijd hier thuis met reuze opslagbanden van gazettenieuws. internet was toen een hele verbetering, ook om foto's en nieuws van Reuter's en co door te schuiven. dus eigenlijk was Telenet toen een beetje van 'moetes' voor ons.
dat beestje van mij is eigenlijk ook nog deels gazettenafval Yes
zo is dat hier gegroeid hee...de gazet kwam met ne nieuwe voor ons opperhoofd en de restjes schoven op naar de dochters, en ik was de laatste in de lijn nadat de jongste dochter eens alles had bewerkt met schroevendraaiers en zo haha...en dat blijft zo
we zijn wel geen overdreven up- of downloaders dus zagen over een beetje minder of meer snelheid doen we ook niet, het gaat ons snel genoeg en de capaciteit heeft altijd voldaan.
wat de jongste (bijna 32) boven doet weet ik niet (zolang ze genoeg bijdraagt), ik heb eens iets over een server gehoord maar dan wordt het weer chinees voor me.
niet omdat ik het niet zou begrijpen maar omdat mijn interesses op heel andere vlakken liggen.
23-12-2011, 15:23
Pe Afwezig
Guest

Player F1-MGR-2017

Bericht: #10
Nog steeds de melding dat mijn digicorder niet interactief is...
Blijven reclameren. Dagelijks bellen en mailtjes sturen dat ik er niet mee akkoord ga.
En blijkbaar heeft dat geholpen. Daarnet kreeg ik, compleet onverwacht trouwens, een telefoon van iemand van Telenet. Blijkbaar begrijpen ze daar niet dat dat ik de melding blijf krijgen dat mijn digicorder niet interactief zou zijn. Als compensatie geven ze me 3 maanden gratis prime, en de uitstap na die 3 maanden zou ook gratis zijn. Ik vertelde hem dat ik dat niet wilde want dat ik dat toch weer zou vergeten te deactiveren en dat ik dan weer aan het betalen zou zijn, maar hij zou nu al aangeven dat dat op 27 maart stopgezet zou moeten worden. Ook zou hij het in zijn agenda zetten dat hij op 27 maart zou gaan controleren of dat dat inderdaad gedeactiveerd zou zijn.

Nu nog even afwachten. Als dat inderdaad zo zal zijn dat ik niets moet betalen en dat dat op 27 maart uit staat, slik ik mijn woorden over Telenet in. Het heeft wel wat voeten in de aarde gehad, maar voorlopig ziet het er goed uit. Smile
27-12-2011, 11:28

Keywords: