A Forum...The Place to be, voor tech- en andere neuten ( Technologie-Hobbie, Mens & Maatschappij )

Welkom gast! Registreren
breiproject Antwerpen  
anntwerpen Offline
Registered User

Bericht: #11
RE: breiproject Antwerpen
Via googlen kwam ik op deze site terecht, bij uw berichtjes over de giga-mutsen. Fijn dat u hebt meegewerkt en zelfs de bollen bent gaan opmeten. Erg jammer dat de communicatie is misgelopen. Ik heb ook meegebreid en -gehaakt aan dit project, dat - achteraf bekeken - iets meer omkadering had mogen krijgen. Het was de bedoeling om op 2 plaatsen ('t Werkhuys in Borgerhout en coStA op Sint-Andries) brei- en haakavonden te organiseren om 13 mutsen voor de verkeersbollen op het Zuid in elkaar te steken. In Borgerhout bestond op dinsdagavond al een geslaagde handwerkavond van Hart Labeur (http://hartlabeur.wordpress.com/) en daar werd enthousiast meegedaan, maar op Sint-Andries kwam het niet echt op gang. Er werd wel vlijtig gebreid, maar door een erg klein kringetje. Er is dan gezocht naar alternatieven, maar uiteindelijk werd beslist om te gaan voor ongeveer de helft van de mutskes. Het zijn er nog 8 geworden. Ook de communicatie achteraf kon beter: in de Gazet van Antwerpen stond verkeerdelijk dat dames van de Tolstraat verantwoordelijk waren en in de Antwerpenaar werd alles toegeschreven aan een lagere school. Die hebben inderdaad wel de prachtige pompons gemaakt.
Ik heb alles als heel plezant en spannend ervaren, alleen ... zijn intussen al 6 van de 8 mutsen gestolen!
Het TV-programma Koppen is komen filmen tijdens het breien en ook toen de mutskes werden aangedaan. Vanavond (donderdag 15 december) wordt dat uitgezonden op Eén (http://www.een.be/programmas/koppen/naai...n-een-hype). Misschien komen we elkaar nog tegen op een volgend initiatief. Ik ben alleszins geïnteresseerd in de foto van uw muts - een goed ideetje voor een kerstkaart ...
15-12-2011, 11:54
teigetje-gva Offline
モデレータ

Bericht: #12
RE: breiproject Antwerpen
Tja, inmiddels was ik dus vanaf de 12de het ziekenhuis in gebonjoerd en ben nu pas terug thuis, maar ik zal wel ergens iets vinden op het internet met beelden veronderstel ik. Mijn eigen muts daar ben ik dus ook noodgedwongen mee gestopt door de operatie. Ik denk niet dat ik ze voort ga afmaken, ik denk er eerder aan om ze alsnog uit te trekken en er dingetjes mee te breien die voor iemand van nut kunnen zijn.
Als ik tegen de lente helemeel beter ben en weer kan gaan ronddolen naar hobbyclubs en andere ga ik wel een sbij de verschillende brei-initiatieven in Antwerpen kijken.
En ja, spijtig dat de communicatie wat misgelopen is bij dit project.

Ik hoorde van iemand op 'de oever' dat ze niks meer gehoord hadden. Er was gezegd dat men een zak wol zou brengen van de kringloopwinkel om de hobbydames van de oever mee in te schakelen. Ik was dus reeds op voorhand enthousiast begonnen met m'n eigen overschotten. Maar ik wist dus ook niet van wie juist het initiatief deze keer uitging, en de verantwoordelijke van ons hobby-groepje kon me ook geen contactnummer geven.
Tja, volgende keer beter maar Peace
20-12-2011, 22:26

Keywords: