A Forum...The Place to be, voor tech- en andere neuten ( Technologie-Hobbie, Mens & Maatschappij )

Welkom gast! Registreren
Telenet: gratisch film naar keuze ...  
Kojak Offline
Forum PhPrutser

forum terrorist
 Bericht: #1
Telenet: gratisch film naar keuze ...
...en de sport- en voetbalkanalen staan open tot na de Superbowlwedstrijd.
(dat laatste is deze nacht geloof ik)

Allemaal te maken met de panne die Telenet gisteren heeft gehad.
Eigenlijk wel een mooi gebaar vind ik. Smile
Technische dingetjes kunnen immers altijd eens defect geraken en sommige mensen durven dat wel eens te vergeten... (heb er het een en het ander over gelezen op het net...)

Meer dan de helft van de Telenet-klanten over heel Vlaanderen heeft de hele ochtend en middag met internetproblemen gekampt. Pas rond 14 uur waren de problemen voor het grootste deel van de baan. "We willen ons excuseren voor deze grote storing en bieden onze klanten een gratis film naar keuze aan", zei CEO Duco Sickinghe op een persconferentie.

Op de persconferentie werd meer uitleg gegeven over de storing die de hele ochtend en middag aansleepte. De problemen ontstonden toen om 3 uur vannacht uur een onderhoudsupdate uitgevoerd werd van de vier computers die instaan voor het toewijzen van IP-adressen aan de toestellen van klanten. Vanaf 7.30 uur zijn de problemen geëscaleerd.
Belga

[Afbeelding: http://www.deredactie.be/polopoly_fs/1.1...719519.jpg]"Voor het toewijzen van IP-adressen zijn er vier machines, die op zich alle verkeer aankunnen, maar nu is die fout op alle machines tegelijk voorgekomen. Dat was niet voorzien en we gaan de komende dagen onderzoeken wat er aan de hand is", zegt COO Jan Vorstermans.

Vanmorgen was het ook alle hens aan dek bij Telenet. Zo'n 100 personeelsleden werden opgetrommeld om het probleem zo snel mogelijk te kunnen verhelpen. "Vanaf 11.30 uur waren de problemen onder controle, en tegen 14 uur waren de problemen van de baan", vult CEO Duco Sickinghe aan. Bij sommige klanten bleken de problemen evenwel langer te duren.

Volgens Sickinghe is meer dan de helft van de klanten getroffen door de problemen. "We willen ons excuseren en gaan we onze klanten een gratis film naar keuze aanbieden", klonk het. Ook de sport- en voetbalkanalen staan open tot na de Superbowlwedstrijd.

Schadeclaims van bedrijven zijn mogelijk, zegt de directie. Over klanten bij de overheid, die mogelijk kritieke infrastructuur hebben, kon de CEO niets zeggen.
-VRT-
04-02-2013, 02:35
Henkie Offline
Full member

Player F1-MGR-2017

Bericht: #2
RE: Telenet: gratisch film naar keuze ...
Ik heb niks van die storing gemerkt. Ik ben altijd online gebleven
04-02-2013, 19:08
Pe Afwezig
Guest

Player F1-MGR-2017

Bericht: #3
Hier heeft het lang uit gelegen. Ik vond het zo erg niet. Toen ik op zondag op stond lag het uit, en het was toch wel een uur of 1 namiddag toen ik zag dat ik terug op het net kon. Wel even hier bezig geweest om te zien of het probleem niet hier lag maar ik had al snel door dat het probleem bij Telenet zelf lag.
Wel vraag ik me af waarom zo een dingen op zondag moeten gebeuren. Vooraf had ik op 'mijn telenet' al gezien dat dat ging uitliggen van zaterdagavond 18h00 tot zondagavond 20h00. Waarschijnlijk doen ze zo dingen op een zondag zodat de bedrijven er geen last van hebben, maar nu hadden de 'gewone mensen' er last van.
Alhoewel... last. Ik vond het wel plezierig om te zien dat mijn oudste zoon eindelijk zijn smartphone eens aan de kant kon liggen en terug met zijn jongere broer kon spelen.

Wat ik dan weer wel schandalig vind is de film die je nu gratis mag downloaden. Je mag een film downloaden, maar dan wel eentje van maar 3 euro. Ga eens in de tv-theek kijken. Zoek eens een film van 3 euro. Inderdaad, je gaat niet veel vinden. Oude brol dat al 50 keer op tv geweest is misschien ja, maar dat is het dan ook. Wil je eens iets nieuws zien betaal je minstens 3.95 euro dus steekt Telenet per klant weer een euro in de zak. Oftewel... hoe maak ik toch nog wat extra winst wanneer ik eerst 50% van mijn klanten een halve zondag zonder internet, telefoon en digitale tv gezet heb ?
04-02-2013, 22:26
Kojak Offline
Forum PhPrutser

forum terrorist
 Bericht: #4
Zo'n dingen doen ze meestal in een week-end, al denk ik zelf altijd.
En dit om 2 redenen.
Ten eerste is er dan minder internetverkeer en ten tweede, mocht er eens iets mislopen treffen ze de bedrijven minder.
En zo'n dingen gebeuren dan ook meestal 's nachts, in dit geval in de nacht van zaterdag op zondag.

Wat de gratis film betreft, gaan we naar 't schijnt nog op de hoogte gebracht worden over het hoe & wat meer uitleg.

En eigenlijk vind ik het allemaal wel leutig om de reakties van de klanten eens te lezen.
Precies of dit het einde van de wereld is geweest.
Wel, dat al de ontevreden klanten maar eens gerust naar Belgacom overstappen. Ook voor digitale TV.
En laat ze binnen een maand of 2 dan eens hun beklag komen doen over Belgacom.
Want diegene die nu écht klagen, dat zijn meestal mensen die overal wel iets vinden om over te klagen.

En al bij al, hebben ze dit technisch probleem nog vrij snel opgelost. Zeker voor in een WE.
Stel dat Belgacom dit had voorgehad, dan hadden hun klanten buiten geen internet zelfs ook geen TV gehad.
Telenet klanten, hadden dan wel TV, maar hun telefoon (als ze ook die optie hadden) deed het dan ook niet meer.

En ik als nachtmens, heb daar zelfs helemaal geen last van ondervonden. lol Awink2
04-02-2013, 23:45
Henkie Offline
Full member

Player F1-MGR-2017

Bericht: #5
Die updates gebeuren elke paar weken en niemand merkt dat. Eens er iets niet goed gaat is het alsof de wereld vergaat. Je zou maar eens een paar uur zonder internet zitten, een ramp Eek
Spoiler :
en dat zegt iemand die 24/7 online is Biggrin2Biggrin2
05-02-2013, 00:05
Kojak Offline
Forum PhPrutser

forum terrorist
 Bericht: #6
Ik denk dat jij af en toe eens hoopt op een panne....
Om eens rustig te kunnen gaan slapen. Biggrin3
05-02-2013, 00:28
Henkie Offline
Full member

Player F1-MGR-2017

Bericht: #7
ik slaap rustig, maar ben wel online Tongue
05-02-2013, 00:35
Knarf Offline
Full member

Player F1-MGR-2018

Bericht: #8
(04-02-2013, 22:26 )Pe schreef: Wel vraag ik me af waarom zo een dingen op zondag moeten gebeuren.....Waarschijnlijk doen ze zo dingen op een zondag zodat de bedrijven er geen last van hebben, maar nu hadden de 'gewone mensen' er last van.
Ge beantwoord uw eigen vraag Smile
Om de bedrijven niet lastig te vallen. Een update kan altijd eens fout gaan, en doe je best in het weekend. Dat er honderden bedrijven uren lang compleet niks kunnen doen wilt ge liever niet op uwe boterham krijgen.

En servers moeten regelmatig eens ge-upgrade worden met security-patches enzo.

(04-02-2013, 22:26 )Pe schreef: Wat ik dan weer wel schandalig vind is de film die je nu gratis mag downloaden.
Wat krijg je als de stroom een halve dag uit ligt ? Of als er een paar dagen geen drinkbaar water is ? Helemaal niks. En dat zijn al meer basisbehoeften dat internet thuis op een zondag.

Ik vind het een mooi gebaar van Telenet, ze zijn helemaal niet verplicht zoiets te doen. En ze mogen trots zijn op de uptime die ze halen. Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat het internet er hier nog eens onaangekondigd heeft uitgelegen voor langer dan een half uur.

(Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-02-2013, 00:38 door Knarf.)
05-02-2013, 00:38
Pe Afwezig
Guest

Player F1-MGR-2017

Bericht: #9
(04-02-2013, 22:26 )Pe schreef: Wat ik dan weer wel schandalig vind is de film die je nu gratis mag downloaden. Je mag een film downloaden, maar dan wel eentje van maar 3 euro.
Je quote maar de helft Knarf Smile
Ik had eerlijk gezegd liever dat ze helemaal niets gaven dan dat je een film ter waarde van 3 euro gratis mag downloaden.
Het hele probleem is dat er in de tv-theek geen films zijn van 3 euro, tenzij je een film neemt die elk jaar wel een paar keer op de buis te zien is. Zo een film downloaden hoeft van mij niet want binnenkort is die toch weer op tv.
Dus ga je zoeken naar een film die nog niet op tv geweest is. En dan kom je op 3.95 euro. Dat is dan geen HD hé. Dat is de goedkoopste film die je vindt. Dus ben je verplicht van 95 cent bij te leggen. Nu is 95 cent geen geld dus je weet zowiezo dat heel veel mensen dat gaan doen. Uiteindlijk gaan ze bij Telenet redelijk wat geld verdienen door hun problemen.

Vergelijk het een beetje met het de gratis film die ik vorig jaar kreeg. Iedereen kreeg die trouwens. Ik bestel een film en om 1 of andere reden ging dat niet. Dus probeerde ik nog eens maar ik was wel 4.95 euro kwijt plots want ik had mijn gratis film al besteld. Nu gaat het me niet om 5 euro, maar ik vond dat praktijken die niet konden dus begin ik op de telenet klachtendienst gebeld. Uiteindelijk paaiden ze met een 3 maanden prime.... waarvoor ik later 10 euro per maand moest betalen. Ze gaven me dus iets voor mijn 5 euro te compenseren, maar aan de andere kant pakten ze wel 30 euro van me af.

En nu net hetzelfde. Als ze echt iets wilden geven, gaven ze je genoeg geld om een basisfilm te bestellen. 4 euro. Dan kreeg je echt een gratis film. Nu geven ze je 3 euro en je moet zelf nog iets bijbetalen om een film te bekijken. En dat zijn praktijken waar ik kwaad van kan worden. Geef me dan niks. Dat had ik liever gehad.

05-02-2013, 01:33
Knarf Offline
Full member

Player F1-MGR-2018

Bericht: #10
Dan pakt ge geen film, probleem opgelost toch :-)

Vanwaar komt die 3 euro overigens ? Voor zover ik weet is het enige dat telenet heeft gezegd : 'Bovendien bieden we je een gratis film uit de TV-theek aan. Binnenkort contacteren we jullie hierover.'.

Ik vind het in ieder geval indrukwekkend dat ze 'iets' geven als er een probleem is. Voor zover ik weet is er geen enkel ander bedrijf dat dit doet. NMBS met hun Fyra bijvoorbeeld, dat is nogal een wat serieuzer probleem...
05-02-2013, 09:24

Keywords: