A Forum...The Place to be, voor tech- en andere neuten ( Technologie-Hobbie, Mens & Maatschappij )

Welkom gast! Registreren
Toekomstige vakantiebestemmingen?  
L'Ap Sswanz Offline
D'n forum dwaes

Player F1-MGR-2018

Bericht: #1
Toekomstige vakantiebestemmingen?
Zo, gewoon verder met dingen dumpen waarvan je denkt dat een ander er iets aan kan hebben.

Een paar dagen geleden is mijn huurbaas teruggekomen van La Haute Fourche .
Ze hebben het erg naar hun zin gehad en gaan waarschijnlijk in de (na)zomer weer.
Misschien iets voor iemand hier?

Ik heb de Ziekte van Wijkel; Best wel aardig, af en toe een eikel.
Biggrin3 gnagnagnagna
09-02-2011, 18:52
nini_ingrid Offline
Full member

Bericht: #2
RE: Toekomstige vakantiebestemmingen?
Ik vind de tarnstreek ook echt de moeite waard om op vakantie te gaan
09-02-2011, 19:11
L'Ap Sswanz Offline
D'n forum dwaes

Player F1-MGR-2018

Bericht: #3
Vakantieverslagje van een ongewone vakantie.
Van het weekend was één van mijn zoons hier, we hadden het over de vakanties die we gehad hebben en welke hij nog eens wilde doen.
Bijna gelijktijdig zeiden we Pyreneëen.
Niet omdat het daar zo lekker weer was, in verhouding met de meeste vakantiebestemmingen waar we geweest zijn was het er overdag zo heet dat je ieder moment een kameel de hoek om kon zien komen en het was er 's nachts zo koud dat je je slaapzak goed moest dichtdoen, teneinde te voorkomen dat er pinguins in je hol gingen schuilen voor de kou, maar omdat we daar het het leukst hebben gehad, de zoons en paps op reis.
Het is al een aantal jaren geleden maar we glunderen nog steeds als we het er over hebben.
Mijn oudste zoon was toen 18, de jongste 12 en samen met hun ben ik toen 3 weken aan het ploeteren geweest in de Pyreneëen, begonnen in de Franse en geëindigd in de Spaanse.
3 weken lopen, treinen en bussen.
We gingen even een stukje wandelen hadden we thuis verteld, gewoon, omdat het kon.
(Niet echt natuurlijk, hun moeder wist heel goed wat we gingen doen.)
3 plaatsen wilden we graag zien, Carcasonne, Mirepoix en Foix, lopend te doen in drie weken, dus hup de bus in en gang maken.
Onderweg in Frankrijk vertelde ik over Huesca, dat ik daar ooit als puber een overlevingskamp had gehad.
Oh, zei de jongste, gaan we daar ook even heen.
Mijn uitleg dat dat in Spanje lag en een heel eind van Foix af kon hem niet vermurwen, wij gingen even op en neer naar Huesca, basta.
Ik liet hem maar even in de waan en ging lezen in mijn boek.
Omdat mijn oudste zoon een stukje verderop in de bus zat ging de jongste bij hem zitten.
Een paar uur later werd ik wakker gemaakt door de oudste.
Of ik hier wilde uitstappen of in Nederland, want de bus ging weer terug, okay, oud lijk komt er aan.
Toen we buiten stonden te wachten op het terugkrijgen van de rugzakken zag ik dat ze een plastic tas hadden van een Supermarché, ik vroeg wat ze gekocht hadden, hebben we het later wel over zeiden ze.
Natuurlijk bleek de volgende ochtend toen we wakker werden, een paar kilometer buiten Carcasonne, dat de heren de volledige reis hadden omgegooid.
We zouden vandaag Carcasonne kunnen bekijken, dan was het met de bus naar Mirepoix, lopend naar Foix en vandaar bussend en lopend naar Huesca.
De heren hadden het al helemaal geregeld, kaarten gekocht in de supermarché, de mogelijkheden bekeken en besproken met andere wandelaars in de bus, ja, dat moesten we maar eens doen, "Hè pa?".
Ze hadden trouwens niet verteld dat we geen doorgewinterde wandelaars waren.
Na voor mijn doen hard denken (seconde of 5 dus) zei ik dat we het konden proberen.
Na Carcasonne bekeken te hebben in één dag, dus te weinig, maar we moesten door, zijn we de dag daarop naar Mirepoix gegaan, dagje rondgelopen en overnacht in een weiland, tent niet opgezet.
(Wij gaan wandelen, op de steden na misschien 20 km. gelopen, wel zo langzamerhand een zere kont van het bussen.)
Na Mirepoix in drie dagen naar Lavelanet gelopen, daar op een camping eens goed de sop op het lichaam gehad, het is heel leuk als je wildkampeert, maar de vliegen en honden gaan je steeds aantrekkelijker vinden als je niet goed gesopt bent.
Een beetje kan het wel in een beekje of meertje, maar echt goed wassen lukt daar niet in, ook omdat we geen biologisch-afbreekbare shampoo hadden, verkeerde shampoo ingepakt.
Al hadden we daar de volgende weken maling aan, groot water was groot soppen.
Iedere dag hebben we gelopen, wildkampeerdertje gespeeld en zoveel mogelijk gegeten wat we konden vinden langs de route, nee, geen roadkill.
We hadden van die overlevingspakketten mee, mijn oudste zat toen in het leger en kon die goedkoop meenemen, echt smullen was dat niet, maar wel handig.
Het enige probleem was drinkwater, heel gek (not) maar behalve in dorpjes is er nergens echt betrouwbaar drinkwater, dus als we de kans kregen vulden we de flessen tot de nok, dronken water tot we bijna knapten en vertrokken dan weer uit de bewoonde wereld.
Af en toe wel naar een winkel gegaan, gasflesje en benzine voor het koken, shag en wat te happen.
Is leuk hoor, survivallen, maar bijvoeding is noodzaak.
De Spaanse kant is het mooist vonden wij, ongerepter, iets minder groen en slechtere paden, maar als er groen was was er ook water, drinkbaar zonder koken.
Nadeel is dat er minder gehuchtjes zijn waar je iets kunt kopen, dus koken moest al snel op hout, tsjees, nog primitiever.
Een paar keer overnacht in een grot, de jongste vond dat heel spannend, ik maakte me alleen druk over eventuele slangen.
Maar dat vonden ze juist leuk, "Die kun je toch eten pap?".
Hoogteziekte en andere kwalen hebben we niet echt gehad, dat was volgens mensen die we spraken een mirakel, eerlijk gezegd hadden we ons daar helemaal niet mee beziggehouden, dat dat kon.
Huesca hebben we nooit gehaald, we zijn tot net voorbij Vielha gekomen, toen was het bus en trein naar Perpignan via Barcelona.
In Perpignan nog twee dagen onze uitgemergelde lijven in de zee laten weken, voor de trein ons naar huis bracht.
Drie dagen later dan de bedoeling was kwamen we thuis, we waren doodmoe maar hadden nog nooit zo genoten van het vrij zijn en van elkaar.
Later als we verstandiger zijn gaan de jongste en ik nog een keer, maar dan beginnen we in Huesca, lopen tot Vielha en totaal zonder gas en benzine, op mijn aansteker na.
Zegt hij.
Ik twijfel.
Mijn laatste blaar is net dicht, voor mijn gevoel.

Biggrin3 gnagnagnagna
15-02-2011, 05:44
PitBull Offline
Full member

Bericht: #4
RE: Vakantieverslagje van een ongewone vakantie.
(15-02-2011, 05:44 )LAp Sswanz schreef: Vakantieverslagje van een ongewone vakantie.

Een verslagje noemt die da. No

Dit noem ik een verslag lol
18-02-2011, 10:45
L'Ap Sswanz Offline
D'n forum dwaes

Player F1-MGR-2018

Bericht: #5
Welnee joh, het verslag is uiteindelijk 26 A4tjes groot geworden.
Dit is voor mijn doen uiterst summier.

Biggrin3 gnagnagnagna
18-02-2011, 10:58
Kojak Offline
Forum PhPrutser

forum terrorist
 Bericht: #6
RE: Vakantieverslagje van een ongewone vakantie.
(18-02-2011, 10:45 )PitBull schreef:
(15-02-2011, 05:44 )LAp Sswanz schreef: Vakantieverslagje van een ongewone vakantie.

Een verslagje noemt die da. No

Dit noem ik een verslag lol

Tja.... hij moest 26 bladzijden straf schrijven omdat ie 3 dagen te laat thuis was.... Fluit Tongue Awink2

(18-02-2011, 10:58 )LAp Sswanz schreef: Dit is voor mijn doen uiterst summier.

ps, ik denk dat ie toen nòg later was thuisgekomen..... Fluit Biggrin2

19-02-2011, 06:56
Babsje Offline
Full member

Bericht: #7
(09-02-2011, 19:11 )nini_ingrid schreef: Ik vind de tarnstreek ook echt de moeite waard om op vakantie te gaan

idd, verleden zomer naar toe geweest.
Persoonlijk vind ik deze nog beter dan de Ardèche en de Verdon. Beetje ruiger, minder toeristisch, mooier landschap en nog avontuurlijker qua sport.

25-03-2011, 23:58
Babsje Offline
Full member

Bericht: #8
Deze zomer zouden we graag naar Kroatië gaan. Tot daar weet ik het maar dan zit ik vast. Neem ik eerder het Noorden (Istrië) of dieper?
'k meen te weten dat jij daar al bent geweest Rodin maar 'k weet niet als jij veel uitstappen maakt of eerder op de camping bleef?
Iemand tips voor mij?

Wat ik zoek in een vakantie??
Alles: Redface
- goede camping: zwembad, bar, proper, kledij-camping Awink2 (hoewel ik ook op sommige momenten van de dag niets zal aan hebben Wink ), ...
- aan de zee maar centrale ligging voor uitstappen: hélemaal max: 2u rijden (enkele rit) dit mag cultuur en natuur afwisselend zijn.
- sport: mag gaan van "gewoon" wandelen, fietsen en snorkelen tot de kicks.
- Ik kan niet langer dan 10 dagen weg en heb graag mijn "plekje" dus geen rondritten, 'k wil wel 5 dagen en 5 dagen nemen.
- hoogstwaarschijnlijk huren we een boot om een paar eilanden te bezoeken.

'k vrees in het Noorden gewoon in een toeristische streek te vallen waar ik gewoon evengoed in Spanje kan zitten (???) en als ik naar het midden ga, dat ik dan voor alles te ver ga moeten rijden... Dit is dichter om ook eens de plitvicemeren te doen maar da's dan toch ook nog ver dacht ik zo... (???)

Iemand een idee of tip?
26-03-2011, 00:17
Kojak Offline
Forum PhPrutser

forum terrorist
 Bericht: #9
Is wel een schone streek.
Naar 't schijnt is daar ook ergens een meer ?
Ik ben daar ooit eens geweest, maar dat is al meer dan 40 jaar geleden.
Wat ik er wel nog van weet ( 'k was toen maar een jaar of 7-8 zenne), is dat we daar de grotten van Postojna ( of zoiets) bezocht hebben.
De moeite waard !
Wij zijn toen verder doorgereden naar het dorpje Rab op het eiland Raab.
Maar dat was nog voor de toeristische boem alginder. Smile
26-03-2011, 00:57
L'Ap Sswanz Offline
D'n forum dwaes

Player F1-MGR-2018

Bericht: #10
Plaatsje

Camping Kozica

Niet zo toerroristisch (of door toeristen geterroriseerd).

Biggrin3 gnagnagnagna
26-03-2011, 01:16

Keywords: