The Place to be, voor tech- en andere neuten ( Technologie-Hobbie, Mens & Maatschappij )
Welkom gast! Registreren
OLED, QLED, LED, Plasma, LCD etc  
janvriend Offline
Registered User

Bericht: #1
OLED, QLED, LED, Plasma, LCD etc
Hi allemaal, 
Ben net nieuw hier en ben benieuwd of iemand mij uit kan leggen welke soort TV nou het beste is.
Ik ben aan het vergelijken en ik twijfel tussen o.a. deze TV's:
https://knibble.nl/tv/sony/kd-55xg8505
https://knibble.nl/tv/samsung/qe55q70r
https://knibble.nl/tv/panasonic/tx-55fz800e
Maar wat is nou het beste? OLED, QLED, LED, Plasma, LCD etc Ik heb werkelijk geen idee, dus hoop dat jullie mij advies kunnen geven
Thanx alvast! Jan
26-11-2019, 19:53
Lurpe Offline
Iets anders

Player F1-MGR-2018

Bericht: #2
RE: OLED, QLED, LED, Plasma, LCD etc
LCD en Plasma zijn verouderde technieken die nu (bijna) niet meer geproduceerd worden.
LED is een verbeterde versie van de LCD, budgetvriendelijker dan OLED en QLED.
De reactiesnelheid, contrast, zwart weergave en kleuren zijn niet zoals OLED en een QLED.

OLED heeft een grotere kijkhoek, betere zwart weergave en contrast, minder kleurvolume, minder helderheid en meer last van reflectie dan een QLED.
Maar dat is allemaal ook een beetje smaakgevoelig, beste ga je ze eens bekijken/vergelijken met dezelfde bron aangesloten.
Je hoeft 'm daarom nog niet in die winkel te kopen.

Zo ging ik vroeger eens tv's bekijken en kwam thuis met een Philips Full HD terwijl er in de toonzaal veel beter en duurdere stonden.
Gewoon de beste naar mijn smaak gekocht volgens mijn budget.
Yep, er zijn er die mooier beeld geven, maar ik ben nog altijd tevreden met wat ik te zien krijg.
Veel hangt ook van je bron af, ik merk een wereld van verschil tussen Netflix en mijn Telenet Digicorder ...
04-12-2019, 16:27
janvriend Offline
Registered User

Bericht: #3
RE: OLED, QLED, LED, Plasma, LCD etc
(04-12-2019, 16:27 )Lurpe schreef: LCD en Plasma zijn verouderde technieken die nu (bijna) niet meer geproduceerd worden.
LED is een verbeterde versie van de LCD, budgetvriendelijker dan OLED en QLED.
De reactiesnelheid, contrast, zwart weergave en kleuren zijn niet zoals OLED en een QLED.

OLED heeft een grotere kijkhoek, betere zwart weergave en contrast, minder kleurvolume, minder helderheid en meer last van reflectie dan een QLED.
Maar dat is allemaal ook een beetje smaakgevoelig, beste ga je ze eens bekijken/vergelijken met dezelfde bron aangesloten.
Je hoeft 'm daarom nog niet in die winkel te kopen.

Zo ging ik vroeger eens tv's bekijken en kwam thuis met een Philips Full HD terwijl er in de toonzaal veel beter en duurdere stonden.
Gewoon de beste naar mijn smaak gekocht volgens mijn budget.
Yep, er zijn er die mooier beeld geven, maar ik ben nog altijd tevreden met wat ik te zien krijg.
Veel hangt ook van je bron af, ik merk een wereld van verschil tussen Netflix en mijn Telenet Digicorder ...

Bedankt voor je advies, inderdaad is het een goed idee om "gewoon" in de winkel te gaan kijken. Neem zeker deze info mee als ik ga kijken
09-12-2019, 14:06

Keywords: