The Place to be, voor tech- en andere neuten ( Technologie-Hobbie, Mens & Maatschappij )
Welkom gast! Registreren
Defeating the ISIS  
Pe Afwezig
Guest

Player F1-MGR-2017

Bericht: #11
RE: Defeating the ISIS
(24-03-2017, 23:16 )kojak schreef: De Turken die ben ons wonen, en vooral die die al redelijk goed ingeburgerd zijn, moeten toch ook zien hoe de democratie, de persvrijheid en de vrije meningsuiting in hun land de grond wordt ingeboord ?
Spijtig genoeg zien ze dat niet in. Toch niet de Turken die ik goed ken. En volgens mij zijn die goed ingeburgerd. Er is er eentje bij waar ik echt heel goed mee op schiet. Altijd lachen, altijd hard werken. Ik werk heel graag met hem, en hij met mij. Maar toen ik gisteren over Erdogan begon was er toch even een serieuze discussie. Over Erdogan mag je echt geen slecht woord zeggen.

(24-03-2017, 23:16 )kojak schreef: Die zijn er wel hoor, en nog redelijk streng ook.
Ik ben persoonlijk al een paar keer buiten Europa geweest en kan er gerust van meespreken.
Dat is ondertussen wel al bijna 20 jaar geleden, en nu zijn ze nog strenger dan vroeger het geval was.
In 2005 is er nog Frontex bijgekomen, enz...
Als je papieren in orde zijn, kom je zo de grens over. Fluit
Valse papieren ? .... koop je zo waar je maar wilt. Awink2
Ik bedoel een echte grens aan de kusten van Italië of Griekenland of zo. Dat was er bij mijn weten niet. Ik meen wel dat er sinds een paar jaar werk van gemaakt zou worden. Misschien is dit er ondertussen wel.
24-03-2017, 23:44
Kojak Offline
Forum PhPrutser

Player F1-MGR-2018

Bericht: #12
Citaat:Ik bedoel een echte grens aan de kusten van Italië of Griekenland of zo. Dat was er bij mijn weten niet. Ik meen wel dat er sinds een paar jaar werk van gemaakt zou worden. Misschien is dit er ondertussen wel.

Is er eigenlijk al heel lang.
Leg maar eens aan met je bootje in één van die kleine haventjes.
Controle is er genoeg, ook al zie je het niet dadelijk.

Andersom ook.
Verleden jaar hebben ze in Nieuwpoort een boot tegengehouden die de haven wou verlaten.
Met vluchtelingen, richting Engeland.

Maar wat ga je doen aan een kust als daar een schip zinkt vol met vluchtelingen ?
Ze terug sturen ?
Dat is dan een regelrechte massamoord, en daar spelen zij én die ronselaars ook op in.
Maw, daar sta je gewoon met je rug tegen de muur.
Ze in een andere boot steken en ze terug sturen ?
Naar welk land ? (papieren hebben ze niet) Want ze zijn ook illegaal in dat land binnengekomen om daar een bootje te nemen.
Juridisch zit je in een kluwen van voor je er zelf maar aan denkt om er aan te beginnen.
Bovendien hebben de meesten er nog een pak geld voor betaald ook, en die willen waar voor hun geld.

Volgens mij is er maar één oplossing, en dat is om er voor te zorgen dat ze niet hoeven te vluchten, maar daar is dan wel wat politieke moed voor nodig.... Fluit

Maar nu zijn we wel wat aan het afwijken van de IS hé. Awink2

Dat van die Turken... tja, geïndoctrineerd dan ? Onder druk gezet dat ze hun Turks paspoort gaan afnemen ? Hun familie die nog in Turkije woont ? etc...
Ik ken één Turk, alé, ex-Turk want hij is 100% Belg, en die kan Erdogan niet zien of rieken.
(frituur in Tervuren. En nog goei frieten ook ! Tongue )
Maar dat is er wel maar één....
25-03-2017, 00:09
Pe Afwezig
Guest

Player F1-MGR-2017

Bericht: #13
(25-03-2017, 00:09 )kojak schreef: Dat van die Turken... tja, geïndoctrineerd dan ? Onder druk gezet dat ze hun Turks paspoort gaan afnemen ? Hun familie die nog in Turkije woont ? etc...
Ik weet niet of ze geïndoctrineerd zijn. Ik vind het toffe gasten. Ik werk er heel graag mee. Maar begin niet over Erdogan of je hebt ambras.
Ik vertelde gisteren tegen die kerel net wat ik hier zeg. Erdogan mag doen wat hij wil, in Turkije dan toch. Hier heeft hij niks verloren. Die ging direct in de verdediging en vertelde dat de PKK dat hier wel mag, dus waarom Erdogan dan niet ? De Koerden mogen hier alles. De Turken niks. Ik vertelde hem dat de Koerden dat hier ook niet mochten, maar dat ze dat misschien wel doen, maar dat ook daar een einde aan gemaakt zal worden uiteindelijk. Maar het mocht allemaal niet baten. In elk geval heb ik uiteindelijk gezegd dat we hier in Europa zijn. Dat hier iedereen welkom is, zowel Turken als Koerden. Als 1 van die 2 groepen daar een probleem mee hebben, moeten ze dat ginder uitvechten, niet hier.

Een tijdje geleden waren ze elkaar het teken van de grijze wolven aan het geven. Daar heb ik toen ook wel paal en perk aan gesteld. Einde jaren '30 liep er hier ook ene rond die een speciale groet had. Ik mag die nu ook niet meer doen want dan heb ik serieus ambras. Dat teken van de grijze wolven zet ik op gelijke hoogte. Dat moet ik ook niet zien.

En van dat Turks paspoort. Je weet wat ik daar van denk. De dubbele nationaliteit onmiddellijk afschaffen. Niet meer profiteren van 2 walletjes. Keuze maken. En indien de keuze Turkije is, zal het moeilijk zijn om in Europa nog te profiteren van het sociaal systeem of om op de arbeidsmarkt terecht te komen. Eens zien hoeveel Turken dan nog gaan roepen dat hun vaderland Turkije is. Het zal verdorie direct een pak minder zijn.

(25-03-2017, 00:09 )kojak schreef: Ik ken één Turk, alé, ex-Turk want hij is 100% Belg, en die kan Erdogan niet zien of rieken.
(frituur in Tervuren. En nog goei frieten ook ! Tongue )
Maar dat is er wel maar één....
Ik geef nu misschien af op Turken als 1 geheel, maar dat is helemaal niet mijn bedoeling. Ik wil ze zeker niet over 1 kam scheren. Degene die ik ken zijn stuk voor stuk toffe gasten... zolang je niet over Erdogan begint tenminste lol .
En ik ben trouwens een grote fan van Zuhal Demir. Zij is blijkbaar wel niet zo populair in Turkije, maar ze heeft verdorie heel goede ideeën imo.
25-03-2017, 00:38
Pe Afwezig
Guest

Player F1-MGR-2017

Bericht: #14
De Turken hier blijven Erdogan verdedigen. Hij doet niks anders dan Wilders of Francken volgens hun Confused . Ik heb Wilders of Francken hun nog geen campagne zien voeren in Turkije maar ok. Het zal aan mij liggen Thinking .
De slechte woorden van Erdogan zijn volgens hun niet meer dan knip- en plakwerk van de Europese media.

Ook geven ze toe dat het probleem, zoals ik gisteren al aanhaalde, ligt bij het feit dat de PKK maar op doet hier. "Die mannen planten een tent neer in Brussel en mogen weken hun uitleg geven op tv" is de teneur. Kan zijn, maar persoonlijk heb ik niemand van de PKK op tv gezien, en ik heb hem zeker geen uitleg horen geven. Zal ook aan mij liggen waarschijnlijk.
25-03-2017, 11:05
Kojak Offline
Forum PhPrutser

Player F1-MGR-2018

Bericht: #15
(25-03-2017, 11:05 )Pe schreef: De Turken hier blijven Erdogan verdedigen.

Wel, er is iets wat ik dus totaal niet snap.
Of er zit iets achter, waar wij het raden naar hebben.
In alle geval, klopt er ergens iets niet.
25-03-2017, 20:19
Kojak Offline
Forum PhPrutser

Player F1-MGR-2018

Bericht: #16
(24-03-2017, 21:54 )kojak schreef: Maar er is wel iets anders om de IS hard te raken.

Julie weten nog wel Nice, en onlangs Londen.
Beide aanslagen zijn wel gerelateerd met de IS, maar waren niet georganiseerd door de kern van de IS.
Een groot verschil. (Ik heb dat toen ook al aangehaald)
En toch eist de IS die aanslagen op ?

Wel, van de laatste aanslag in London, ook opgeëist door de IS.

En wat blijkt nu ook hier ?

‘Interesse in jihad, geen link met IS’

Hier ben ik nu ook wel wat van verschoten nadien.
Initieel dacht ik nu ook niet dat de IS hier achter zat, want de stijl was anders, en ook hun manier van de aanslag op te eisen was niet zoals ze anders deden.
Nadien leek het dan toch die richting uit te gaan, en nu na verder onderzoek blijkt dus weer dat ook deze aanslag niet op poten was gezet door de IS zelf.

Nu haalt dit wél de krantenkoppen, en dat vind ik nu wel goed.
Een kaakslag voor de IS. Thumbsup
(tenzij later mss het tegendeel zou kunnen bewezen worden, maar ik onderschat de Sis of Mi6 nu ook weer niet)

Maar, het blijft natuurlijk wél een droevige gebeurtenis....
28-03-2017, 00:44
Kojak Offline
Forum PhPrutser

Player F1-MGR-2018

Bericht: #17
(25-03-2017, 20:19 )kojak schreef:
(25-03-2017, 11:05 )Pe schreef: De Turken hier blijven Erdogan verdedigen.

Wel, er is iets wat ik dus totaal niet snap.
Of er zit iets achter, waar wij het raden naar hebben.
In alle geval, klopt er ergens iets niet.

Het beeld dat wij hebben is blijkbaar dat een grote meerderheid achter Erdogan staat, maar ik dacht al dat er iets niet klopte

Daarom mss dat Erdogan zo agressief te werk gaat ?
07-04-2017, 12:48
Kojak Offline
Forum PhPrutser

Player F1-MGR-2018

Bericht: #18
(23-03-2017, 23:08 )Kojak schreef: En nog wat van die groteske uitspraken.

Daarnet een heel interessante discussie gehad met iemand die blijkbaar vrij goed op de hoogte was.

Wat als je de IS in Syrië kan verslaan ?
Zal daarmee het probleem opgelost zijn ?

Volgens hem niet, in het tegendeel zelfs.
Zijn uitspraak was: 'De IS verslaan is de IS alleen maar sterker maken'

Hun leger, is dan mss wel gedeeltelijk weg, maar hun militanten, die over de gehele wereld zitten, die zeker niet, en die gaan zinnen op wraak.

Maw, versla hun grondtroepen in Syrië, en verwacht je dan bij ONS maar aan het ergste.

De IS is nu verslagen, toch hun grondtroepen.

Wat gaat het volgende nu zijn ?
26-03-2019, 22:08
Ironic Offline
Full member

Bericht: #19
(26-03-2019, 22:08 )Kojak schreef:
(23-03-2017, 23:08 )Kojak schreef: En nog wat van die groteske uitspraken.

Daarnet een heel interessante discussie gehad met iemand die blijkbaar vrij goed op de hoogte was.

Wat als je de IS in Syrië kan verslaan ?
Zal daarmee het probleem opgelost zijn ?

Volgens hem niet, in het tegendeel zelfs.
Zijn uitspraak was: 'De IS verslaan is de IS alleen maar sterker maken'

Hun leger, is dan mss wel gedeeltelijk weg, maar hun militanten, die over de gehele wereld zitten, die zeker niet, en die gaan zinnen op wraak.

Maw, versla hun grondtroepen in Syrië, en verwacht je dan bij ONS maar aan het ergste.

De IS is nu verslagen, toch hun grondtroepen.

Wat gaat het volgende nu zijn ?

Die zijn helemaal niet verslagen. Ne verloren slag, is nog altijd geen verloren oorlog.
IS zit in de mensen. En die mensen zijn overal ter wereld.
Veel grootspraak en misschien ne gewonnen battle in één land. Daar houdt het mee op. Dat vergif heeft al jaren de kans gehad zich globaal te versrpeiden.
27-03-2019, 18:53

Keywords: