A Forum...The Place to be, voor tech- en andere neuten ( Technologie-Hobbie, Mens & Maatschappij )

Welkom gast! Registreren
'Gratis drank op het werk, de ganse dag beschikbaar, dat is echt niet meer van deze tijd  
Kojak Offline
Forum PhPrutser

forum terrorist
 Bericht: #1
'Gratis drank op het werk, de ganse dag beschikbaar, dat is echt niet meer van deze tijd
Een titel die me wel wat de wenkbrouwen deed fronsen.

In de meeste bedrijven heb je immers water & koffie gratis.
Maar alcohol, dat is natuurlijk wat anders...

Na de werkuren, tot daar toe.
Eens gezellig napraten over de werkdag, met een frisse pint derbij, daar zie ik helemaal geen graten in.
Zolang het maar binnen de perken blijft natuurlijk. Awink2

Artikel uit Knack.
26-01-2017, 02:01
Lurpe Offline
Iets anders

Player F1-MGR-2018

Bericht: #2
RE: 'Gratis drank op het werk, de ganse dag beschikbaar, dat is echt niet meer van dez...
Iedereen herinnert zich waarschijnlijk nog deze plezante man.

Niet meer dan normaal dat ze geen gratis alcohol meer verschaffen denk ik dan.

Als ze bij ons ook maar vermoeden dat je dronken bent wordt je de eerste keer op kosten van de firma met een taxi naar huis gestuurd.
De 2e keer betaal je 'm zelf.
De derde keer mag je ander werk zoeken.

Enkel koffie en water zijn beschikbaar bij ons (wat ik meer dan genoeg vind, ik had dat niet in de bouw), alcohol is verboden.
26-01-2017, 09:48
Grungie Offline
Race Director

Player F1-MGR-2018

Champion F1 manager 2016
 Bericht: #3
RE: 'Gratis drank op het werk, de ganse dag beschikbaar, dat is echt niet meer van dez...
Inderdaad, niet meer dan normaal.
Ik ben niet vies van een Beer en van 2 Beer Beer ook niet. Biggrin2 Maar ik ken mijn grenzen. Nooit als ik moet werken (is gewoon te gevaarlijk als je met machines moet werken) of als ik moet rijden.
Dus gratis alcohol op het werk? Niet meer dan normaal dat ze dat afschaffen. Laat ze er voor betalen, als ze dan zat zijn is dat dus én hun eigen keuze én niet langer op mijn kosten maar op hun eigen kosten.

En eigenlijk zijn ze dan bij jouw nog niet te streng op je werk. Ik heb al verhalen van andere bedrijven gehoord. 1 keer strontzat en gewoon buiten. Het was in den bouw en die gast werkte op tamelijke hoogte. Dus als ge zat zijt is dat erg gevaarlijk. En ik heb er ook geen problemen mee om zulkle gasten buiten te zwieren, ik heb er totaal geen compassie mee.
Ook niet met gasten die op drugs (joints bv.) op het werk betrapt worden. Ook daar heb ik al verhalen (uit de eerste hand) van gehoord. Ook die gast is direct en op staande voet buiten gevlogen. Hij moest zelfs de werkdag niet meer volmaken, hij mocht in de barak wachten tot de rest van zijn ploeg gedaan had om dan te vertrekken en nooit meer terug te komen.

Nu, meestal is er wel water voorzien (of koffie, maar dat drink ik dus bijna nooit) maar eigenlijk zorg ik er altijd zelf voor om altijd voldoende drinken (water) mee te hebben. Ik heb altijd een fles water mee en er ligt altijd een fles reserve in de wagen voor het geval ik eens onderweg ben en (grote) dorst krijg. Wat vooral in de zomer het geval is.
26-01-2017, 22:55

Keywords: