The Place to be, voor tech- en andere neuten ( Technologie-Hobbie, Mens & Maatschappij )
Welkom gast! Registreren
Wel beeld, geen klank  
Mangasakka Offline
Full member

Bericht: #1
Wel beeld, geen klank
Mijn oude computer, degene die ik van Vista tot XP wil degraderen (ik heb intussen al genoeg informatie om het te zullen wagen), geeft geen geluid meer. Meestal staan de luidsprekers af, dus het heeft zeer lang geduurd vóór ik het in de gaten kreeg. Ik probeerde de boxjes op mijn nieuwe pc en bleek dat aan hen niks mis was. 
Dus het ligt aan de pc. 
Nu vraag ik me af of dat iets onschuldigs kan zijn of een teken dat hij rijp is voor de schroothoop?
Dan ga ik me niet meer uitsloven om die transplantatie te volvoeren.
Gisterennacht wou ik op Deredactie.be naar de afscheidsspeech van Obama luisteren, maar dat ging niet. En dat was de eerste keer dat ik het vervelend vond.
Iemand ooit geluidsproblemen gehad en kunnen oplossen?
THANKS11 bijvoorbaat voor wat suggesties
13-01-2017, 00:52
Lurpe Offline
Iets anders

Player F1-MGR-2018

Bericht: #2
RE: Wel beeld, geen klank
Al eens gekeken in je Apparaatbeheer (te vinden onder Configuratiescherm/ Hardware en geluiden/ Apparaten en printers vermoed ik in Vista) of je geluidskaart er nog opstaat (bij dat luidsprekertje, Besturing voor geluid, video en spelletjes) ?
En geen icoontje met een uitroepteken of een vraagteken.

Ook bij Geluid (te vinden onder Configuratiescherm/ Hardware en geluiden), Audioapparaten beheren welk afspeelapparaat (onder Afspelen) een groen vinkje heeft.
13-01-2017, 16:29
Mangasakka Offline
Full member

Bericht: #3
RE: Wel beeld, geen klank
Ben even gaan kijken, al dacht ik dat alles aangevinkt stond dat aangevinkt moest staan.... Ik heb er nog één ingeschakeld die afstond, die heet SPDIF, en die stond uitschakeld, geen idee waarom en hoe dat gebeurd is; ik heb daar nog nooit aan geprutst, dat zal de computertechnieker dan gedaan hebben, want iemand anders heeft nog nooit aan mijn computer bezig geweest. Ik vraag me af waarom hij dat gedaan heeft.
Enfin, na testen was er weer geluid.
Het lag dus aan die SPDIF. Dat ik zo zelden de luidsprekers aan heb staan is de reden, dat ik het zo laat gemerkt heb.
THANKS11
13-01-2017, 20:28

Keywords: