The Place to be, voor tech- en andere neuten ( Technologie-Hobbie, Mens & Maatschappij )
Welkom gast! Registreren
Een computer van bij de Eldi (niet Aldi)  
Kojak Offline
Forum PhPrutser

forum terrorist
 Bericht: #31
RE: Een computer van bij de Eldi (niet Aldi)
Nachtelijk ?
Voor mij is het amper middag. lol
Enne, slaappillen of pintjes.... No No
Alleen maar Coffee Yes
( wolkje melk, gene suiker én een koekje )
02-10-2016, 02:43
Mangasakka Offline
Full member

Bericht: #32
Dat is met mij ook zo, al drink ik s'nachts geen koffie meer, maar thee. 
't Is maar dat je opeens begon te bazelen over zeep en zo, dus ik dacht: dat gaat naar Den Bosh toe met Kojak!   
Normaal is dat met mij ook zo, dat het nu meestal maar halfweg de dag is.goodnight
En daarna lig ik tot na de middag in bed. good morning
Maar ik probeer dat een beetje tegen te werken, want ik sta de laatste tijd te vaak voor een gesloten deur bij de supermarkt, omdat het al te laat is. 
Maar ik heb dan net mijn ontbijt achter de kiezen, en denk: ik ga's boodschappen doen! 
Blijkt dan dat de rest van de wereld z'n werkdag al achter de rug heeft en de kassiersters van de Carrefour er de brui aan gegeven hebben.  SORRY11
Dus nu probeer ik mijn dag een beetje naar voren op te schuiven, maar dat lukt niet goed  No
02-10-2016, 03:06
Knarf Offline
Full member

Player F1-MGR-2018

Bericht: #33
Chrome-OS is geen optie.
Je kan daar geen Windows programma's op installeren, ook geen linux. OpenOffice ook niet. Je moet een web gebaseerde office gebruilen. Zijn wel bezig om Android apps er op te laten draaien.

Ik zou niet twijfelen en voor die refurbished i5 gaan.
Processor is zeer goed. Geheugen is voldoende. Windows 7 is de beste Windows ooit zonder twijfel.

Persoonlijk zou ik er een ssd in steken. Dan is het een raket. Maat ssd is zeer prijzig dus niet echt een optie.
Maar is wel een upgrade om in het achterhoofd te houden. Beste boost die je een pc kan geven.
02-10-2016, 08:32
Mangasakka Offline
Full member

Bericht: #34
Dankjewel, Knarf. Ik denk dat ik dat doe.
Wat een SSD is weet ik niet, maarals het "zeer prijzig" is hoef ik het al niet te weten.

Ik zal dan maar gewoon verder gaan met Windows. Als het niet compatibel is met mijn dingen, dan is Chrome OS sowieso out of ze question.
02-10-2016, 15:53
Kojak Offline
Forum PhPrutser

forum terrorist
 Bericht: #35
(02-10-2016, 08:32 )Knarf schreef: Ik zou niet twijfelen en voor die refurbished i5 gaan.
Processor is zeer goed. Geheugen is voldoende. Windows 7 is de beste Windows ooit zonder twijfel.

Is idd een mooie pc, maar dat is er maar één hé.
Ik had deze als voorbeeldje aangehaald maar ben nu ook niet alles gaan bekijken wat er zo te koop is in deze categorie.
Dit toch ff als tussendoortje. Awink2
03-10-2016, 00:09
Mangasakka Offline
Full member

Bericht: #36
Wel, het is beter en nieuwer dan wat ik heb, het is goedkoper dan 700 € die de technieker in mijn straat wil hebben en beter dan wat er in de Eldi staat. En refurbished is iets heel anders dan zomaar "tweedehands". Refurbished is door een expert overgenomen, gebruikte apparaten, die zijn nagezien en zonodig hersteld, goed als nieuw gemaakt en met een (weliswaar kortere) garantie opnieuw aangeboden, met de zegen van het merk in kwestie. Als ik een probleem hiermee zou hebben, wat niet te hopen is, dan zou ik zowel bij die persoon in Herzele als bij HP zélf terecht kunnen. Dat is met een pc die je op Kapaza van een particulier koopt niet het geval, hé...daar weet je niks van, wat die mens ermee uitgespookt heeft.  Dat kan goed uitvallen, maar ook slecht. En in het laaste geval ben je je geld kwijt want garantie is daar niet bij.
Maar het kan idd ook zijn dat deze verdeler nog andere, nog betere apparaten in de aanbieding heeft, of andere refurbishers. Dat kan altijd. Maar het hele land afzoeken, dat is zo'n gedoe... Moon Sleeping
03-10-2016, 03:02
Kojak Offline
Forum PhPrutser

forum terrorist
 Bericht: #37
(03-10-2016, 03:02 )Mangasakka schreef: Maar het hele land afzoeken, dat is zo'n gedoe... Moon Sleeping

Je moet dat niet te voet doen zenne. Biggrin2
Google. Yes
Ik had die ene gisteren op minder dan 2 minuutjes en dat zonder mijn schoenen en zelfs mijn vest aan te doen.
Rustig bij mijn taske koffie. (met een wolkje melk, gene suiker maar wel een koekje) Tongue
03-10-2016, 03:15
Mangasakka Offline
Full member

Bericht: #38
Zoeken is niks, maar als je dan iets vindt, dan moet je er nog geraken ook, hé... en dàt is meestal het probleem bij mij... om reden van vervoersproblemen...
Als ik er te voet naartoe kan is het juist goed, dat betekent dat het niet ver is! Vandaar dat ik op die Eldi-pc uitkwam, snap je.
03-10-2016, 15:19
Mangasakka Offline
Full member

Bericht: #39
Voilà!
De kogel is door de kerk.  Yes
Ik heb een nieuwe pc besteld.
Niet die HP, niet die refurbished, maar een ACER.
Den deze -> http://www.eldi.be/nl/desktops/acer/desk...ire-xc-217

Acer is een goed merk, en hij heeft de kwaliteiten die ik nodig heb en géén op het moederbord gelaste processor, en hij is nieuw met een eeuw garantie en het is vlak bij de deur, dus ik kan er te voet om, van zodra het ophoudt met regenen.   Rain
Nu sta ik nog voor één probleem: één pc voor een andere omwisselen, dat heb ik nog nooit gedaan. De eerste keer dat ik er één had, dat was de eerste, dus dat was allemaal nieuw. De tweede keer, 10 jaar geleden, heeft de pc-man het in mjn plaats gedaan en al wat ikzelf moest doen was mijn op schijfjes (usb-sticks waren er toen nog niet te kust en te keur) gesavede persoonlijke documenten overzetten op de C. Dat was niet moeilijk.  No 
Verder heb ik dozijnen pc's aan het werk gezet in de VDAB, maar dat was geen kunst, alleen al de kabels connecteren en dan zaten we in het VDAB-netwerk. De rest deed de server. Onze eigen folder zat ook ergens op een onbestaande virtuele schijf in de server, dat zouden we vandaag een plaatselijke "cloud" noemen. 

Als ik die nieuwe pc aansteek, weet die van niks. Hoe krijg ik bv. daar mijn hele mailbox in? Waar zit de mailbox en al wat erin zit, in een computer? En je accounts, en je ... euhm... wat nog meer? O ja, je "bladwijzers" van Gmail, springt dat vanzelf over op die nieuwe pc van zodra ik hem op Internet aansluit? Of moet ik daarvoor van alles eerst opslaan en backupen? Ik heb plaats genoeg op mijn externe harde schijfje, daar niet van, maar ik moet het weten te vinden om het erop te zetten.

Toen ik die Vista kreeg,  had de pc-man er al een "administrator" en een "gebruiker" met mijn naam op gezet. Op die nieuwe pc staat Windows 10: heeft dat ook zoiets, met een Heilige Tweevuldigheid tussen Admin en user? Of is dat a thing of the past, intussen?
En indien niet, hoe ziet dat eruit op Windows 10?

De boel naar mijn hand zetten, al mijn geïnstalleerde programma's erin stoppen en zo, dat kan ik allemaal zelf wel, dat heb ik de vorige keren ook gedaan.

Nog wat: die twee oude computers die ik daar dan naast heb staan, daarvan heeft er één XP, maar die is errrrrreg oud. Werkt nog wel, maar ik weet niet voor hoelang nog.
Die andere, deze dus, heeft Vista. Die is wat minder dan 10 jaar oud. En het moederbord is 's moeten vernieuwd worden, dus dat is nog minder oud.
Ik heb nog een paar oude stukken software en hardware die alleen met XP nog werken, niet meer met iets daarnà. 
Dus vraag ik me af: zou ik die stokoude XP houden, of die minder oude Vista proberen te "degraderen" tot een XP?
Kan dat überhaupt? Een Vista of jongere pc achteruitzettenThinking
Als dat sowieso niet kan, dan is de keuze makkelijk. Dan moet ik het bejaarde apparaat  houden en mag de Vista geledigd en naar de Kringloopwinkel.
Als het wél kan, dan zou ik liever het nieuwste apparaat houden, natuurlijk, en in de plaats van de Vista er terug een XP van maken, zodat ik daarmee dan mijn oude programma's kan draaien. Ik heb mijn installatiedisks van XP nog liggen. 
Maar als ik dat kan, dan moet ik er natuurlijk mee wachten tot ik mijn nieuwe ready to use geïnstalleerd heb staan.

Als er nog iemand wakker is, Spui eens wat kennis?  Nerd
THANKS11
19-10-2016, 23:07
Henkie Offline
Full member

Player F1-MGR-2017

Bericht: #40
(19-10-2016, 23:07 )Mangasakka schreef: Voilà!
De kogel is door de kerk.  Yes
Ik heb een nieuwe pc besteld.
Niet die HP, niet die refurbished, maar een ACER.
Den deze -> http://www.eldi.be/nl/desktops/acer/desk...ire-xc-217
4 giga RAM is aan de lage kant
De processor mocht ook iets beter zijn, een AMD A8 is iets wat tussen een i3 en i5 van Intel valt. Persoonlijk kies ik voor de i7
Het is jouw keuze, jij moet het ermee doen Smile
Citaat:Als ik die nieuwe pc aansteek, weet die van niks. Hoe krijg ik bv. daar mijn hele mailbox in? Waar zit de mailbox en al wat erin zit, in een computer? En je accounts, en je ... euhm... wat nog meer? O ja, je "bladwijzers" van Gmail, springt dat vanzelf over op die nieuwe pc van zodra ik hem op Internet aansluit? Of moet ik daarvoor van alles eerst opslaan en backupen? Ik heb plaats genoeg op mijn externe harde schijfje, daar niet van, maar ik moet het weten te vinden om het erop te zetten.
Installeer je favoriete mailclient, geef al je gegevens in (username + password) en je bent er.

Citaat:Toen ik die Vista kreeg,  had de pc-man er al een "administrator" en een "gebruiker" met mijn naam op gezet. Op die nieuwe pc staat Windows 10: heeft dat ook zoiets, met een Heilige Tweevuldigheid tussen Admin en user? Of is dat a thing of the past, intussen?
En indien niet, hoe ziet dat eruit op Windows 10?
Dat is nog allemaal hetzelfde
20-10-2016, 00:19

Keywords: