The Place to be, voor tech- en andere neuten ( Technologie-Hobbie, Mens & Maatschappij )
Welkom gast! Registreren
fout (0x800CCC92)  
Kojak Offline
Forum PhPrutser

Player F1-MGR-2018

Bericht: #21
RE: fout (0x800CCC92)
Maak eens een andere gebruiker aan op je PC, je hebt dat al eens gedaan dacht ik, en probeer het daar eens.
Mss dat het daar lukt ?
Lukt het daar wél, dan is het een software probleem in jou account op je pc. Smile
26-05-2016, 00:12
Mangasakka Offline
Full member

Bericht: #22
mmm. Een andere gebruiker maken. Hoe doe je dat ook alweer?
26-05-2016, 00:56
Kojak Offline
Forum PhPrutser

Player F1-MGR-2018

Bericht: #23
tja...ik heb hier geen Vista op mijn PC maar...

Is ergens in het configuratiescherm -> gebruikers.

De rest zal zich zelf wel uitwijzen. Alé, hoop ik toch. Awink2
26-05-2016, 00:59
Mangasakka Offline
Full member

Bericht: #24
Ja, inderdaad, ik herinner het me weer. 
Maar daar doet zich ook iets geks voor: ik heb daar 3 types accounts staan: administrator, ikke, en "Gast".
Ik klik op "nieuwe account maken" ik krijg een vak waar ik een naam aan de account moet geven; ik geef een naam, een hééél doodgewone naam, en ik krijg een vakje dat zegt: "ongeldige naam: geweigerd omdat accountnamen deze tekens niet mogen bevatten: ()[];?!}\/".  kies een andere naam". Wtf  Onnodig te zeggen dat geen van al dat voorraadje interpunctie in mijn gekozen naam voorkwam.  Maar ik koos een andere naam, weer hetzelfde.   Weer iets anders gekozen, weer zonder enigerlei interpunctie, zelfde liedje. 
Ik koos toen "Gast" en toen stond er: "naam geeweigerd omdat er al een account is met die naam. Kies een andere naam". 
Kortom, al wat ik daar kies wordt geweigerd omwille van onbestaande interpunctie.  doh
Het lijkt W Bush wel, die naar Irak oorlog wil gaan voeren omwille van onbestaande massavernietigingswapens.
Iemand van jullie zoiets al 's voorgehad?
26-05-2016, 01:22
Knarf Offline
Full member

Player F1-MGR-2018

Bericht: #25
(26-05-2016, 00:00 )Mangasakka schreef: Allemaal gemakkelijk gezegd, maar dat hebben ze me toch echt in zoveel woorden gezegd bij de Telenet technische dienst. Ik ben niet debiel en ook niet doof, en ze spraken perfect Nederlands.

Maar wat hebben ze precies gezegd ?

Want het enige wat ik terug kan vinden is :

(26-05-2016, 00:00 )Mangasakka schreef: Daarnet kreeg ik bericht van de technische dienst van Telenet dat ze beslist hebben, vanaf gisteren, om Outlook 2007 niet meer te ondersteunen

Dus heb ik de vraag.
Hebben ze gezegd dat ze het niet meer ondersteunen in de zin van : "Als je ons daarvoor belt gaan we je niet meer helpen", of in de zin van "We hebben dat technisch geblokkeerd op onze server".

Daarnaast heb ik je al een email programma getoond : thunderbird : https://www.mozilla.org/nl/thunderbird/
Zoals gezegd enkel een mail client, geen agenda.
26-05-2016, 20:49
Mangasakka Offline
Full member

Bericht: #26
Wel, ze hebben gezegd wat ik schreef: op mijn vraag wat er aan de hand kon zijn, nadat ik mijn probleem had uitgelegd (geen contact met de Telenet-server, dus) dat Telenet vanaf heden Outlook 2007 niet meer ondersteunt. En dat ik een nieuw systeem moest kopen. Op mijn vraag waarom de collega die ik de dag daarvoor belde datzelfde antwoord niet gegeven had, maar het eerder over Microsoft had gehad, antwoordde de man: we weten het ook pas van deze morgen. Of ik dat allemaal moet geloven, daar twijfel ik nu sterk aan, ik heb de indruk dat ze het gewoon niet weten en zomaar wat zeggen om toch een antwoord te kunnen geven. Echte IT-experts zijn dat niet, denk ik. Want op echt technische vragen gaven ze toch meestal nogal vage antwoorden.

"Als je ons daarvoor belt gaan we je niet meer helpen" zeggen ze nooit met zoveel woorden. Wat ze wél de hele tijd herhalen, is "het spijt ons geweldig dat we je niet meer hulp kunnen bieden", wat ik zou interpreteren als een vriendelijkere versie van het eerste. "We hebben dat technisch geblokkeerd" zeggen deze mensen nooit, of dingen in die zin: ze zijn niet bij machte om dingen zélf te blokkeren, ze hebben daar niet de autoriteit toe. Ze kunnen hoogstens zeggen dat de Telenet-overheid beslist heeft om iets te blokkeren, maar nooit "wij". Altijd in de trant van "wij kunnen daar niks aan doen, don't shoot the messenger".

Ik heb het geprobeerd met Windows Mail, maar daar heb ik hetzelfde probleem als met Outlook. Ik kan het met Thunderbird nog 's proberen, maar ik vrees nu al dat het probleem élders ligt: niet in het soort mailboxprogramma, maar in... tja, dàt weet ik dus niet. Want Waarom zouden Outlook en Windows Mail dezelfde fout hebben? Die Mail heb ik in geen 9 jaar gebruikt. Hoe kan die dan exact hetzelfde euvel vertonen, tenzij voornoemd euvel ergens ànders zit? Logisch denkend, dan?

Ik ga het toch maar proberen, natuurlijk, voorlopig heb ik geen tijd. Toch bedankt. Heb jij een idee wat dat gedoe met die interpunctie betekent, bij mijn pogingen om op Kojaks aanraden, een nieuwe gebruiker aan te maken?
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-05-2016, 21:15 door Mangasakka.)
26-05-2016, 21:15
Knarf Offline
Full member

Player F1-MGR-2018

Bericht: #27
Ik zou er niet verbaasd van staan als Windows Mail en Outlook onderliggend dezelfde code delen voor bepaalde delen.
Dat zal Thunderbird zeker niet doen.
26-05-2016, 22:12
Henkie Offline
Full member

Player F1-MGR-2017

Bericht: #28
Als het met een andere mailclient nog niet werkt dan ligt het probleem aan jouw kant Mangasakka. Dan moet je alles controleren of je doet het niet en checkt je mail simpleweg via de Telenet website
26-05-2016, 22:48
Kojak Offline
Forum PhPrutser

Player F1-MGR-2018

Bericht: #29
(26-05-2016, 20:49 )Knarf schreef: Hebben ze gezegd dat ze het niet meer ondersteunen in de zin van : "Als je ons daarvoor belt gaan we je niet meer helpen", of in de zin van "We hebben dat technisch geblokkeerd op onze server".

Het zal volgens mij wel het eerste zijn.
Daar ben ik voor 99% zeker van.

Het 2de acht ik zelf bijna onmogelijk.
Een email protocol blijft een email protocol. Smile
27-05-2016, 00:12
Mangasakka Offline
Full member

Bericht: #30
(26-05-2016, 22:12 )Knarf schreef: Ik zou er niet verbaasd van staan als Windows Mail en Outlook onderliggend dezelfde code delen voor bepaalde delen.
Dat zal Thunderbird zeker niet doen.
Okee, dan heb ik hoop. Het zou inderdaad logisch zijn. Allebei van Microsoft, immers. Ik zal het meteen zien.

Henkie schreef:Als het met een andere mailclient nog niet werkt dan ligt het probleem aan jouw kant Mangasakka. Dan moet je alles controleren of je doet het niet en checkt je mail simpleweg via de Telenet website

Dat "alles controleren" zal ik aan iemand anders moeten overlaten, vrees ik, want ik zou niet weten wat ik zou moeten controleren! (tenzij jij de tijd wil nemen om mij dat àllemaal uit te leggen in begrijpelijke taal... express )
27-05-2016, 00:13

Keywords: