The Place to be, voor tech- en andere neuten ( Technologie-Hobbie, Mens & Maatschappij )
Welkom gast! Registreren
Score systeem Games.  
Kojak Online
Forum PhPrutser

Player F1-MGR-2018

Bericht: #1
Information  Score systeem Games.
Ondertussen heel wat bijgeleerd uit de vorige thread.
De ene wil minder games, de andere juist meer.
( in het mod-kot is het ak47 Hide tank er bijna zo aan toegegaan zelfs. Tongue )
Knarf, had ook een punt ... keep it simple.
Grungie had er, enz, enz...
Mijn hoofdpunt, wel dat is nog altijd dat de games 'fun' moeten blijven én iedereen eens een kans moet krijgen, ook al is het maar tijdelijk, om eens champion te zijn.
( dat is dus wat er eigenlijk achter heel het syteem van die 180 dagen score zit. Maw, een top-scoorder kan niet zo maar terug champ worden nadien. De anderen mogen dat ook eens zijn (van één bepaald spel dan toch...) )
Maar ook dat heeft wat tegenwind gehad. deels terecht, deels dan weer niet.
Vandaar de optie 'reset score' die er nadien dan bijgekomen is.

Nu wat die 180-dagen regel betreft, en de mogelijkheid om je score te resetten, dat zou ik voorlopig zo laten. Het ene compenseert het andere wat, dus jullie hebben de keuze.

Maar wat ik nu wil voorstellen, is een volledig nieuw champion systeem.
We hebben nu meer games, en we gaan ze ook verder opdelen in categoriën. (mijn gedacht dan toch Tongue )
Maw, om dan aan de vraag van Pe en Knarf tegemoet te komen, in één bepaalde categorie ga je dan ook niet zoveel games hebben.
En cat's kunnen we bijmaken zoveel als dat we maar willen.
De games zijn nu al +/- verdeeld onder de cat's, maar ook hier is er niets definitiefs. Maw, een game kan gerust verhuizen van de ene cat naar de andere mocht dat nodig zijn, of dat ie er beter thuishoort.

Het champion systeem zou ik nu een 'heat' gaan noemen.
En een heat zou bvb 60 dagen kunnen duren.
Heats zijn wel spel gebonden, niet categorie gebonden !

Wat gebeurd er op het einde van een heat, of die 60 dagen ?
Wel dan worden alle scores op de laagste na, gewist. De naam die op die laagste score kleefde, wordt dan wel vervangen door 'Peter Dager'.

Al de scores (van dat bepaald spel natuurlijk) worden gewist, maar wél informatief bijgehouden. Zo kan je zien wie er in de vorige heat voor dat bepaalde spel wat gescoord heeft en wie er champ was.

De huidige heat is dus gewist, en staat dan op non-actief.
Wanneer start dan de volgende heat ?

Deze zal niet dadelijk starten, maar zal afhangen van de interesse die er is.
Van als het spel 2 scores bevat (die van Peter Dager niet inbegrepen), dan start deze heat ook effectief en kan er een champ zijn van dat bepaald spel.
Maw, een spel met één speler ... kan géén champ hebben, wat nu het geval wél is.
Als een heat start, zal dat zo ook worden weergegeven bij de scores natuurlijk, met daarnaast de einddatum. Het verschil met het huidige systeem is nu dat deze einddatum vast staat en niet meer afhangt van de laatste, beste score.

- 30/60 regel valt dus weg.
- 'heats' komen in de plaats, en deze zijn beter afgebakend. (start (& eind tijd), door jullie bepaald)
- geen champs meer bij games met maar één score
- een beter overzicht op de reeds behaalde scores

bvb ... ergens een spel dat in een hoekje is blijven liggen.
Dan kunnen jullie onderling afspreken om met dat bepaalde spel eens een 'heat' te starten.
2 deelnemers volstaan hier.
Gewoon 2 scores van 2 mensen en de heat start automatisch !
Hoeveel er nadien nog bijkomen...hoe meer hoe liever natuurlijk.

En nu mogen jullie yelling en angry of ak47

Ik ... Hide .. srender Biggrin2
18-11-2015, 00:37
Kojak Online
Forum PhPrutser

Player F1-MGR-2018

Bericht: #2
RE: Score systeem Games.
Bij de games, staan nu verkeerslichten. Biggrin2

[Afbeelding: http://forums.techhob.be/images/licht0.png]
Het spel is gereset geweest en heeft momenteel nog geen deelnemers, behalve (eventueel) ne zekere 'Peter Dager'

[Afbeelding: http://forums.techhob.be/images/licht1.png]
Het spel heeft reeds één deelnemer, maar deze kan nog geen champ worden, want er is nog geen tegenspeler. (Peter Dager telt niet mee als een tegenspeler)

[Afbeelding: http://forums.techhob.be/images/licht2.png]
Er zijn meer dan 1 spelers die reeds gescoord hebben, en het spel wordt vrijgegeven. Vanaf nu kan er voor dit spel een champ zijn.
De datum van de vrijgave van het spel, is ook de start datum van de heat.

Na de heat, (60 dagen ?), gaat het licht terug op rood, en herbegint alles.
De oudere scores gaan echter ook nog getoond worden op het scherm bij de resultaten, want na een reset .... zijn er immers geen scores meer...

Als je nu op een categorie klikt, heb je zo ook een beter overzicht van waar je nog werk hebt, indien je nog meer titels wenst in deze heat.

Let wel, dit is momenteel enkel als een illustratie !
Soft is nog verre van af, maar dat zal zeker niets aan jullie scores doen.
Alle behaalde scores blijven natuurlijk !
20-11-2015, 22:20
Kojak Online
Forum PhPrutser

Player F1-MGR-2018

Bericht: #3
Verkeerslichten werken al, behalve 'einde heat', maar daar heb ik nog bijna 60 dagen voor.

@Grungie.

Voor Zombies heb ik ook al een monsterscore neergezet. angry
Mocht je soms je score willen resetten (de 180 dagen score), dan kan je zo terug champ worden, want dan zijn er 2 spelers ! Awink2
Mocht je der niet aan uit kunnen, geef dan maar een yelling

@ al de anderen...

Heel wat champ-titels zijn nu gesneuveld.... Crying
In een spel waar maar één speler is, kan je ook moeilijk champ zijn hé.

Games met maar één speler, daar staat het verkeerslicht op 'oranje', dus die haal je er vlug uit.
21-11-2015, 02:45
Pe Afwezig
Guest

Player F1-MGR-2017

Bericht: #4
Goed idee, die lichten. Nu is eindelijk duidelijk welke games gespeeld worden, waar er actie is.

Ik heb enkele lichten op oranje gezet vanmorgen (spelletjes die ik leuk vind) en ook enkele op groen (spelletjes waar ik kampioen wilde zijn Awink2 ). Het merendeel voor mij Biggrin3 , maar ook enkele voor een andere speler angry .
21-11-2015, 10:30
Grungie Offline
Race Director

Player F1-MGR-2018

Champion F1 manager 2016
 Bericht: #5
(21-11-2015, 02:45 )kojak schreef: @Grungie.
Mocht je der niet aan uit kunnen, geef dan maar een yelling

@ al de anderen...

yelling

Hoe meer je veranderd aan het scoresysteem, hoe minder ik er van begrijp.
21-11-2015, 12:54
Kojak Online
Forum PhPrutser

Player F1-MGR-2018

Bericht: #6
Eigenlijk is het nu wreed simpel zenne. Zelfs Zebedeus snapt het. Devil lol

Je kan overal, waar je maar wilt gaan spelen...

... op één uitzondering na.
Ben je ergens top-scoorder van de laatste 180 dagen, Zombies in jou geval dan:
- kan je alleen maar een betere score neerzetten, eigenlijk zoals het vroeger ook was, om in de huidige heat ook champ te kunnen worden.
- wens je toch te kunnen scoren, zelfs zonder champ te zijn, dan zal je je 180-score moeten opgeven (een reset doen maw)

Dit laatste zit er nog steeds in, en dit om de volgende reden:
- andere spelers ook eens de kans te geven om eens champ te kunnen worden in een heat.
- voor jou, de drempel iets te verhogen om ook terug champ te kunnen worden. Maw, je zal er je 180-score voor moeten inleveren.

Hoe de heats werken, is de eenvoud zelve, en staat in posting nr.2
En als je even naar de scores gaat kijken van een bepaald spel, zie je nu rechts op je scherm ook de resultaten van de vorige heats.
21-11-2015, 14:08
Pe Afwezig
Guest

Player F1-MGR-2017

Bericht: #7
(21-11-2015, 12:54 )Grungie schreef: yelling

Hoe meer je veranderd aan het scoresysteem, hoe minder ik er van begrijp.

Ik begin het te snappen lol. Al vind ik het nog altijd redelijk ingewikkeld. Ik ga het proberen uit te leggen. Verbeter me indien ik niet juist ben Kojak.

- Als bij een spel een rood licht staat, dan wil dat zeggen dat het meer dan 60 dagen geleden is dat er een nieuw record gespeeld is op dit spel. Er is geen "heat", zoals Kojak het noemt, actief voor dit spel. Heb je interesse om dit spel te spelen, zet dan een high score neer en het licht zal op oranje springen. Je high score zal onthouden worden maar je zal geen champion zijn. Je kan geen champion zijn wanneer je de enige bent die actief is op een bepaald spel.
- Wanneer het licht op oranje staat wil dit zeggen dat er 1 iemand is die een high score gescoord heeft. Het is mogelijk dat jij zelf die persoon bent, maar indien het iemand anders is kan je die uitdagen door het spel ook te spelen. Nadat je je score ingediend hebt zal het licht op groen springen. Dit wil zeggen dat het spel actief is, dat er meerdere personen actief zijn, dat er iemand kampioen is. Nodeloos te zeggen dat degene met de hoogste score champion is.
- Wanneer het licht op groen is kan je meespelen voor de titel van champion te behalen. Nadat 60 dagen lang de hoogste score net verbroken wordt zal het spel gereset worden. Dit wil zeggen dat alle scores op 0 komen (het kan zijn dat er een heel lage score op naam van Peter Dager blijft staan) en niemand zal nog champion van dat spel zijn.
- Indien je champion wil worden dien je gewoon het spel opnieuw te spelen. Het licht zal weer op oranje springen en van het moment er nog iemand is die het spel opnieuw speelt zal het licht weer op groen springen. Maar hier wordt het moeilijk... De vorige champion kan enkel en alleen opnieuw champion worden indien hij zijn eigen oude score verbreekt. Oftewel zijn eigen oude score reset. Hier kom ik zo dadelijk op terug.
- Na 60 dagen worden de scores dus gewist en verdwijnt de championstitel. Degene met de hoogste score ooit krijgt echter de titel 'asshole of this game', en dat voor 180 dagen lang. Indien je de oude kampioen was, een spel wordt gereset en je wil opnieuw kampioen worden, dan die je dus die oude score te verbreken of je eigen score te resetten. Dan ben je wel de titel 'asshole of this game' kwijt.
- Na 180 dagen verdwijnt de titel 'asshole of this game' vanzelf. Om opnieuw champion te worden die je dus dan ook niet je eigen oude score te verbreken maar wel de hoogste score van dat moment.
- De hoogste score ooit gehaald op dit forum zal ook bewaard blijven. Maar dan wel naamloos. Er zal niet bij staan wie die hoogste score ooit gehaald heeft.
21-11-2015, 15:58
Kojak Online
Forum PhPrutser

Player F1-MGR-2018

Bericht: #8
Bijna helemaal juist. lol

(21-11-2015, 15:58 )Pe schreef: ... Nadat 60 dagen lang de hoogste score net verbroken wordt zal het spel gereset worden...

Juist hier. Om het ook hier eenvoudiger én duidelijker te maken is de datum van de reset reeds op voorhand bepaald. (vroeger was dit zoals jij dit vermeld hebt in je posting)
Vanals het licht op 'groen' springt, en er dus 2 spelers zijn, start de heat, en deze eindigt gewoonweg 60 dagen later, ongeacht het tijdstip dat er champion-titels van de ene speler naar de andere gaan als de ene de andere klopt.
eens een heat gestart, zijn er dus zeker 2 spelers, en er kunnen er nadien dus ook nog andere bijkomen, das evident.
21-11-2015, 21:56
Kojak Online
Forum PhPrutser

Player F1-MGR-2018

Bericht: #9
@Knarf, Laat je niet doen hé !

Werk aan de winkel Biggrin2

Je gaat me toch niet zeggen dat jij niet béter kan hé.... Fluit Devil Tongue Awink2
Hieronder, een voorbeeldje van wat er gebeurd als een heat gedaan is.
Let wel, de datums kloppen hier niet helemaal, want deze heat heeft ietsjs langer geduurd dan voorzien. :lol

Maar kijk vooral naar de scores. Smile

http://forums.techhob.be/games.php?action=scores&gid=31
(21-11-2015, 12:54 )Grungie schreef: yelling
Hoe meer je

Ter info Grungie. Tongue

Das hier wel geen poll-thread van het F1-gedeelte hé. roflol
Ondertussen mijn naam nog wat eer aangedaan, en nu zou alles operationeel moeten zijn.

Alles staat nu wel op 60 dagen, maar dat is en blijft een variablele, net zoals die 180 dagen ook een variabele is.

In het 'play' scherm staan er nu ook verkeerslichten.
Let wel, als het daar op rood, of oranje staat mag je wél spelen hé. Tongue
21-11-2015, 21:58

Keywords: