The Place to be, voor tech- en andere neuten ( Technologie-Hobbie, Mens & Maatschappij )
Welkom gast! Registreren
De berg Fuji (富士山, ook Fuji-san, Foedji-san of Fujiyama)   
Mangasakka Offline
Full member

Bericht: #11
RE: De berg Fuji (富士山, ook Fuji-san, Foedji-san of Fujiyama)
(30-11-2013, 23:00 )kojak schreef: Moest ik kunnen, ik was al onderweg. Ik heb zo iets met bergen.
Als ik er een mooie zie, dan moet ik er op. En wat je daar dan ziet, is dan soms nog mooier.
En als je de kans hebt om eens in een berghut te overnachten en je staat bij zonsopgang op, dan is het uitzicht over de dalen en de naburige bergtoppen meestal écht de moeite waard. Smile
Ja, bergen zijn iets bijzonders voor een bewoner van wat Jacques Brel Mijn vlakke land noemde. Voor een Zwitser of een Nepalees is het vast niks bijzonders.
Op de Fuji zijn verschillende vaste routes gemaakt, de moeilijke en de minder moeilijke; tot op een bepaald punt kun je er met de auto op, en daarna moet je te voet.
Maar Fujisan beklimmen doe je zoals een katholiek naar Lourdes gaat: bij wijze van pelgrimage. Niet zoals je de Jungfrau of de Mont Blanc zou beklimmen; die zijn wel hoog en sjiek om te zien, maar ze zijn niet HEILIG! Angel
01-12-2013, 00:19

Keywords: